Ulldemolins, Serra de la Llena

Ruta circular de 13 km. per recórrer una bona part de la carena de la Serra de la Llena, amb espectaculars vistes sobre el Priorat i les Garrigues.

Trobareu el Track del GPS: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/ulldemolins-serra-de-la-llena-154117092

Sortim des del cementiri d’Ulldemolins, que està a tocar de la carretera que surt del poble direcció a Juncosa i Vilanova de Prades. Agafarem el camí que baixa cap a la depuradora, el camp de futbol i el riu Montsant, direcció nord, som al camí Vell de Lleida i de Vilanova de Prades, al cap de 300 m., arribarem al riu Montsant, que creuarem per un pont de fusta, es conegut per la Palanca, allà mateix hi ha el Molí del Pont.

Un cop passat el pont hem d’agafar un sender que trobarem a l’esquerra que va paral·lel al riu i molt prop de la llera, en 500 m. arribarem a la carretera C-242, que creuarem per seguir pel camí que trobarem a l’altre costat. Abans de 400 m., trobarem les senyals del GR65.5, que també és el camí vell de Juncosa a Ulldemolins, fins que el deixarem podrem comprovar que encara hi ha trams empedrats.

El sender, primer planeja, però després s’enfila, per creuar la carretera C-242, i al cap d’uns 2 km. arribarem a la carena de la serra, a sobre de les Crestes de la Llena, lloc on hi ha un mirador sobre la vall del Montsant,

on deixarem el GR i el camí vell de Juncosa a Ulldemolins, per agafar un sender a la dreta, que, per la carena de la Serra de la Llena, no deixarem fins a trobar el camí vell de Vilanova de Prades a Ulldemolins, al cap d’uns 5 km.

El sender hi ha trams que va per la mateixa carena, en altres transcorre per una o altra vessant, però mai massa lluny de la carena. El 5 km són un espectacle visual a banda i banda.

Trobarem unes antenes, restes de trinxeres de la guerra civil, les restes d’una antiga construcció, la Torre de la Llena, punt a partir del qual caminarem pel límit administratiu de la comarca del Priorat i les Garrigues. Trobarem camí vell de Lleida amb trams empedrats a l’alçada del Tormo de la drecera, i diferents puntes, la Punta del General, la Punta del Panto, la Punta d’en Llor, … Vigileu, hi ha diferents senders que anem trobant a dreta i esquerra, pel que millor guiar-se amb el trac del GPS

Quan arribem les Solanes, on trobarem el camí Vell de Vilanova de Prades, farem un fort gir a la dreta per agafar-lo, ara ja baixem de valent hi ha algun tram perdedor, en 1,5 km arribarem a la carretera TV-7004, la que ve de Vilanova de Prades,

per la que baixarem durant 1 km., fins trobar un camí a l’esquerra que en 1 km. ens deixarà al Molí del Pont i a la Palanca, on refarem el camí fet fins l’inici de la ruta